ADVERTISEMENT

Lichidul ăsta distruge oasele? Ştii despre ce băutură vorbesc?

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT

1. Un risc tăcut pentru sănătatea oaselor

Știai că sifonul îți poate face oasele mai fragile?

Motivul principal pentru aceasta este acidul fosforic, care este foarte frecvent în băuturile cola. Aceasta substanta poate impiedica absorbtia de calciu a organismului, un mineral esential pentru mentinerea unei structuri osoase puternice si sanatoase.

Un studiu major de la Universitatea Tufts din Statele Unite a constatat că femeile care consumau în mod regulat cola aveau o densitate osoasă mai mică în regiunea șoldului.

Acesta este un punct important de atenție, în special pentru femeile de peste 40 de ani, când îngrijirea osteoporozei devine și mai relevantă.

2. Iluzia lichidului de răcire “Zero” sau “Light”

Mulți oameni trec de la sifonul obișnuit la versiunea “zero” sau “light” crezând că fac o alegere mai sănătoasă.

Cu toate acestea, organismul poate să nu fie de acord. Studiile sugerează că îndulcitorii artificiali din aceste băuturi pot “trick” creierul.

Ele ne modifică semnalele de sațietate și pot, în mod paradoxal, să crească pofta de dulciuri și alimente cu conținut ridicat de calorii.

În plus, unele cercetări leagă consumul frecvent de sifon dietetic cu o creștere a grăsimii abdominale.

3. Un avertisment pentru sănătatea inimii

Impactul asupra sistemului cardiovascular este o altă preocupare majoră. Consumul zilnic de băuturi dulci pune o presiune asupra organismului.

Un studiu realizat de Universitatea Harvard a aratat ca acest obicei creste riscul aparitiei problemelor cardiace.

La femei, consumul regulat de sifon este, de asemenea, legat de niveluri mai ridicate de trigliceride, care sunt un tip de grăsime din sânge.

Când sunt crescute, ele devin un factor de risc pentru bolile de inimă.

4. Impactul direct asupra zahărului din sânge

Ambele versiuni de zahăr și îndulcitor pot fi problematice pentru controlul zahărului din sânge.

Băuturile zaharoase provoacă vârfuri de glucoză, forțând pancreasul să lucreze mai mult pentru a produce insulină.

In timp, acest proces poate duce la rezistenta la insulina, un pas anterior dezvoltarii diabetului de tip 2.

5. Dinții, rinichii și chiar somnul tău suferă

Efectele nu se opresc aici. Combinatia de zahar si aciditate din bauturile racoritoare este un inamic declarat al smaltului dentar, facilitand aparitia cariilor.

Unele băuturi conțin și substanțe care pot contribui la formarea pietrelor la rinichi.

Dar somnul tău de noapte? Cofeina, prezentă în multe băuturi răcoritoare, poate perturba odihna, provocând insomnie sau treziri nocturne.

Întrebări frecvente despre băuturi răcoritoare

    • Sifonul slăbește cu adevărat oasele?
      Da, mai ales genul de lipici. Acidul fosforic din ele poate interfera cu modul în care organismul dumneavoastră utilizează calciu, care este vital pentru rezistența și densitatea oaselor.
    • Sifonul “zero sugar” te îngrașă?
      Nu are calorii, dar poate influența creșterea în greutate. Îndulcitorii artificiali pot confunda semnalele de foame ale organismului și pot crește pofta de alte alimente dulci.
    • Care este cel mai rău tip de sifon pentru sănătatea ta?
      E greu să alegi doar unul. Cei cu zahăr sunt răi din cauza excesului de calorii și a impactului asupra glicemiei. Cele lipicioase sunt o preocupare pentru oase. În general, se recomandă consumul frecvent de orice fel.
  • Cum pot reduce consumul de sifon?
    Începe mic. Încercați să înlocuiți un pahar de sifon cu apă spumante și lămâie stoarsă sau un ceai cu gheață de casă. Schimbarea treptată este mai ușor de întreținut.

Nu trebuie să declari război total cu sifonul și să nu mai iei niciodată o înghițitură. Cel mai important lucru este conștientizarea.

Înțelegerea a ceea ce consumăm ne oferă puterea de a face alegeri mai bune și mai echilibrate pentru sănătatea noastră.

Reducerea frecvenței este deja un pas mare. A avea grijă de tine înseamnă, de asemenea, să faci alegeri mai bune pentru corpul tău, pe rând.

Nu ratați restul! Faceți clic pe Următorul pentru a continua.

ADVERTISEMENT
ADVERTISEMENT